Saturday, December 12, 2009

Soalan2 yang sering ditanya oleh prospek

1. Score A hanya soalan Objektif aje ke ? Habis macamana dengan Subjektif ?
Yea betul, Score A hanya mengandungi soalan-soalan objektif saja. Untuk karangan cerita seperti subjektif, ibubapa haruslah banyak membeli buku cerita supaya menjadi bahan anak-anak mereka cipta karangan mereka sendiri.
Dalam eNotes, pelajar boleh mendalami untuk mendapatkan bahan2 untuk kertas subjektif.
Program ini dicipta agar menarik minat pelajar belajar Objektif dahulu, apabila masalah objektif sudah selesai pasti pelajar akan mengatasi masalah subjektif pula.

2. Habis kalau anak saya tak paham ada jalan kerja ke dalam eNotes tu ?
Setiap pelajar membuat eTopic ada eNotes di dalamnya. eNotes merangkumi formula dan contoh-contoh soalan yg berkaitan dengan topik tersebut. Jalan kerja juga ada tetapi dengan soalan yg berbeza.

3. Kalau lepas saya beli tapi anak saya tidak berminat guna Score A, Bagaimana ?
Pembelajaran anak-anak adalah pelaburan dimasa akan datang untuk anda. Yg penting sistem Score A dibuat untuk menarik minat anak belajar seolah-olah bermain game.
Jika anak anda sebelum ini memang tidak berminat belajar menggunakan BUKU, kita ubah corak pembelajaran mereka menggunakan cara baru guna internet dan komputer - program Score A.
Tetapi setelah membelikan Score A anak masih tak minat juga ?
Anak lebih minat belajar guna buku ke (cara lama) ?)
Kalau 2 cara di atas pun pelajar tak minat ini bererti bukan sistem yg bermasalah tetapi pelajar itu sendiri yg tidak mahu berubah dan ibubapa yg tidak tegas dlm pembelajaran anak mereka sendiri.

4.) Boleh confirm ke anak boleh dapat A jika guna Program Score A ni ?
Terpulang pada kerajinan pelajar tersebut membuat latihan dan pemantauan ibu-bapa kerana jika ibu/bapa dapat report card secara sms atau online tetapi tidak menegur kesilapan anak / buat tak tahu....program hebat mcmana pun tak berguna.
Pelajar pintar Adi Putra akan mendapat habuan/upah 50 sen dari ibunya setiap jawapan yg betul. Adakah anda ibubapa yg kreatif spt ibu Adi Putra ?

5.) Tengok dulu lah....saya kena tanya dulu anak saya minat atau tidak guna Program Score A ni ....
Untuk masa depan anak-anak....adakah kita sebagai ibubapa harus berkompromi dgn mereka mengenai pembelajaran mereka ?
Tanya anak dulu, samada minat tak guna program ni ? Kalau kita tanya pd anak-anak....tak beri apa-apa mereka lagi suka! Sebab kata belajar...pasti membosankan.
Kenapa masa anak kita Darjah 1 dulu kita tak tanya....Minat tak pergi Sekolah ? Kalau kita dengar kata anak....Anak cakap tak minat pergi Sekolah....Jadi tak perlulah kita hantar sekolah tapi kenapa kita tetap hantar sekolah ?

6.) Belajar guna sistem ni tanpa guru di sebelah anak saya....tidak membantu!
Pelajar pergi sekolah harus menghadapai PEPERIKSAAN setiap ujian atau penggal. Ini bermakna atau kesimpulannya....makanan harian pelajar adalah kertas periksa atau latihan tubi Output eLearning untuk mengeluarkan kembali apa yg pelajar pelajari secara input dari sekolah atau pusat tuisyen.
Score A mengandungi 200 ribu set soalan yg standard dari Sekolah Bestari ini bermakna beruntunglah ibubapa yg melanggan program ini kerana anak-anak mereka terdedah dengan soalan2 yg standard lebih tinggi dari sekolah mereka sendiri.

Tips baru
Kita bukan rasa bersyukur atas penyebaran Virus H1N1 tetapi jika anda pandai membuka minda ibubapa.....Score A program pelajar hanya belajar dari rumah tidak perlu pergi ke pusat tuisyen bererti pelajar kurang terdedah dengan virus tersebut.
================================================================= Jika anda ingin menambahkan lagi untuk membaik pulihkan lagi blog saya ini, anda boleh menghantar komen terus kepada saya.

Terima kasih.
Azlina- 0137795108

No comments:

Post a Comment